Pemburu Pelangi: Terima Kasih dan "Terima Kasih"

Terima Kasih dan "Terima Kasih"

/
0 Comments
Muka kami sama tak?
aku yang pakai shawl dan sebelah aku Nur Sofeatul Akma

 1) Terima Kasih !

Okay, hari tu aku pergi rumah kawan baik aku yang dekat atas ni,tidur 2 malam kat rumah dia sebab dah 2 tahun lebih camtu lah kiteorang tak jumpa,so rasa rindu yang teramat sangat dekat dia memandangkan kami berkawan baik sejak kecil lagi.. Aku sanggup datang dari Kuala Selangor naik bas,naik KTM pergi KL untuk jumpa dia,sorang-sorang pulak tu,berani tak aku? patutnya dengan sorang kawan aku ni tapi disebabkan dia cancel last minute dan aku tetap bertekad untuk pergi KL.Aku tak bagitahu pun kat mak aku yang aku pergi sorang-sorang.HAHA..

Aku kenal dia lebih 10 tahun dan sebab itu aku sangat sayangkan persahabatan ni....walaupun dah bertahun tak jumpa,kiteorg masih rapat dan tak rasa janggal pun.. Dia pun ada kongsi 1 masalah dengan aku dan dia kata dia hanya bagitahu dekat aku sorang je sebab dia kata aku sorang je yang paham dia.. TERHARU GILA AKU TIME TU ! serious,rasa macam nak nangis.. OVER? lantak lah nak cakap aku over ke apa tapi aku memang gembira gila time tu, sebab aku jenis orang yang mementingkan persahabatan.. sahabat lah tempat aku berkongsi suka dan duka.. aku terharu dengan apa yang dia kata sebabkan aku ni selalu rasa tidak dihargai.

 Semoga persahabatan ini akan kekal sampai bila-bila ye sahabat?

Ya ! kadang-kadang aku rasa aku lah orang yang paling tak layak dihargai dalam dunia ni,tapi disebabkan aku menpunyai sahabat-sahabat yang macam dia lah yang membuatkan aku rasa aku juga layak untuk dihargai... so,  TERIMA KASIH SAHABAT !

2)"Terima Kasih"

Yang ni pulak aku tujukan untuk kawan aku masa kecik-kecik jugak tapi lelaki.. dia tua setahun dari aku, tapi kawan baik aku yang perempuan ni sebaya dengan aku.. Budak lelaki ni lebih kurang 3 tahun lah aku tak jumpa dia dan alang-alang kat KL tu aku try cari lah rumah dia,disebabkan dia tukar no tak bagitahu aku terpaksa lah bertanya kat kawan aku tapi kawan aku yang perempuan ni tak tahu yang mana satu, dekat dalam kawasan rumah tentera ni banyak betul rumah,memang payah lah nak cari,nama ayah dia pun aku dah lupa.

Tiba-tiba aku terfikir nak tanya kawan mak aku,lepas dapat no kawan mak aku tu dari mak aku ,aku terus call. Lepas dah dapat information pasal rumah dia,aku pun pergi cari tapi bila dah sampai kat rumah dia tu, lift pulak rosak ! tangga gelap gelita (masa ni malam) so, aku tak berani then ambil keputusan untuk datang esok jelah.. esoknya,aku pergi lah rumah dia,tapi dia tak ada dekat rumah ! kecewa gila time tu dan berharap dia ada dekat situ.. aku pun duduk-duduk lah dulu,sekali dengar bunyi selipar.. dia balik,dia jalan depan aku,die tengok je aku tanpa tegur dan senyum dan senyuman aku tidak berbalas...

sedih gila ah time tu ! adik dia cakap yang aku kawan dia (mungkin sebab adik dia tengok tak ada reaksi pun dari abang dia) tapi, tetap tak ada reaksi, dia pun terus masuk bilik.. dalam hati aku memang memberontak gila ah ! aku datang dari jauh, jangan kata nak tegur SENYUM pun tak ? "TERIMA KASIH !" memang lepas ni aku kena fikir banyak kali sebelum nak datang rumah kau ! aku kenal kau lebih 10 tahun weyh ! kalau malu ke apa pun,senyum lah sekurang-kurangnya.. dah lah balik rumah sekejap je,pastu keluar balik.. memang panas je hati aku masa tu..

untuk makluman korang kami mula renggang sejak aku darjah 6.. dan aku dah buat macam-macam untuk merapatkan tali silaturahim antara kami tapi aku tak berjaya ,
YA ! AKU TAK BERJAYA !
"TERIMA KASIH KAWAN !"


P/s : Manusia berubah, dan aku benci perubahan itu.
     
Tapi syukur, masih ada lagi yang tahu menghargai persahabatan yang telah dibina..


You may also like

No comments: