Pemburu Pelangi: Boleh tak aku jadi manusia yang tak ada perasaan cinta?

Boleh tak aku jadi manusia yang tak ada perasaan cinta?

/
3 Comments





"Don’t find love, let love find you. That’s why it’s called falling in love, because you don’t force yourself to fall, you just fall."











cinta?setiap orang pernah jatuh cinta..tak mengira masa,cinta hadir tanpa kita duga.sama ada kita sedar atau pun tidak..Aku pernah jatuh cinta?ya,mestilah pernah..aku pun manusia biasa yang ada hati dan perasaan..seumur hidup aku adalah dalam 2-3 orang lelaki yang pernah aku jatuh cinta..paling sekejap aku suka orang pun setahun..well,aku memang susah nak lupakan orang dan susah juga untuk jatuh cinta.Kenapa ek orang yang kita suka ni selalu jual mahal?kau fikir kau handsome sangat ke nak jual-jual mahal ni?haha..ceh..cakap orang,aku pun..hehe..setelah sekian lama aku cuba untuk tidak jatuh cinta pada sesiapa,akhirnya..ada jugak orang yang boleh buat aku jatuh cinta..TAHNIAH!ustazah aku kata biarlah kita suka seseorang itu kerana sikapnya..dan ya aku jatuh cinta dengan sikapnya.tapi,kenapa mesti aku jatuh cinta lagi..??Hoi,aku dah penat lah jatuh cinta!ingat tak penat ke?boleh tak aku buat solat hajat dan mintak agar aku tidak mempunyai perasaan itu..perasaan cinta..sampai bila-bila pun?hoi katie!kau gila ke?merepek je permintaan kau tu..!(bermonolog)ya,aku tau manusia dilahirkan dengan perasaan cinta..lumrah manusia..tapi...kenapa aku cuba sedaya upaya untuk menjauhi perasaan itu tapi dia datang jugak?kenapa?????!!!!

arghhhh!!!betul lah kata ustazah aku "MULUT MENYEBUT,HATI TERPAUT" patutlah selama ni aku asyik cakap pasal dia je..baru aku sedar,hati aku sudah terpaut..hmm..aku harap aku berjaya untuk cuba menghilangkan perasaan ini..tolonglahhhh....aku takut dengan CINTA..cinta itu menyakitkan..memandangkan aku masih bersekolah dan sememangnya tidak patut bercinta buat masa sekarang,hilangkanlah perasaan ini....semoga perasaan ini cepat-cepat hilang..amin....

"Love is a language spoken by everyone , but understood only by a heart. "

Lastword : who?keep your question aside my friends..


You may also like

3 comments:

B.E.R.Y.S said...

cinta tue cahaya sanubari..kita tak boleh elak cinta tue..sometimes kita tak sedar pun yang cinta itu datang dalam diri kita..cinta Allah itu lebih hakiki..;p

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

cinta tu indah,seksa dan menyakitkan.. love is abstrac right?

katie said...

yes..thats true..sy baru sedar cinta itu dtg... T_T susah nak elakkan..