Pemburu Pelangi: Susah Sangat Ke Kau Nak Hormat Aku Sebagai Kakak!!!!

Susah Sangat Ke Kau Nak Hormat Aku Sebagai Kakak!!!!

/
7 Comments
ok,aku akui sejak akhir-akhir ni aku banyak cerita pasal masalah aku..ye,aku memang selalu sangat tension sekarang ni,dengan kerja kursus yang bertimbun,exam.Jadi,tidak hairanlah jika follower aku tidak meningkat hari demi hari.Tiada siapa yang mahu mendengar luahan/masalah aku dan aku lebih selesa meluahkannya di dalam blog aku sendiri.
HARAP MUKA JE COMEL,PERANGAI!!WALLAHUALAM..
Salah satu penyebab ke-tension-an aku ialah adik aku sendiri..sekarang jam menunjukkan pukul 12.40 a.m..kenapa aku tulis entri ini malam-malam sebegini?jawapannya,aku baru lepas menangis sampai merah-merah mata aku sebab cari satu kertas yang aku lukis gambar rajah litar elektronik untuk dimasukkan dalam kerja kursus kemahiran hidup yang telah diambil dan DICONTENG oleh adik aku!..dah lah banyak kerja aku kena buat!bukannya nak meringankan beban aku,menambahkan beban aku adalah..susah-susah aku lukis,senang-senang je adik aku ambil dan conteng sesuka hati dia,satu kerja pulak aku nak kena liquid.dah lah conteng guna pen merah pulak tu..BODOH!!

aku ada 9 hari saja lagi untuk menyiapkan kerja yang bertimbun ni!!!!

aku buat kerja sampai pukul 4-5 pagi baru tidur,kau sedap-sedap je tidur dalam air-cond sekarang ni..aku rasa macam nak amik pisau,nak tikam kau je kau tau tak!!kau tau tak aku ada 3 kerja kursus yang nak kena siapkan masa cuti ni!kau tau tak cuti ni aku tak dapat nak rehat langsung!bukan macam kau!!!Cukup-cukuplah handphone aku,kau nak buat macam harta sendiri!kerja sekolah aku pon kau nak bedal jugak ke?tu masuk dalam markah PMR aku lah bangang!!asal semua benda aku,aku mesti share dengan kau??!!!tolonglah......HORMAT AKU!!AKU KAKAK KAU LAH BODOH!!kenapa kakak je yang selalu kena mengalah?aku tak pernah sebelum ni mengeluarkan kata-kata kesat dekat adik aku..Tapi,bila aku suruh dia diam bila aku tengah study,lagi dia buat bising,lagi dia menjerit.. memang kena lah..kena tengking dengan aku..selama ni aku kakak yang selalu mengalah,tapi lama-kelamaan aku rasa macam lebih-lebih pulak adik aku tu..macam tak boleh bagi muka sangat..DIA UBAH AKU!!sekarang aku jadi seorang yang cepat sangat marah,cepat sangat tension,sebab siapa?sebab dia..SEBAB DIA!!


MENYESAL AKU CAKAP KAT MAK AKU YANG AKU NAK ADIK DULU!!!!!

ya,menyesal sangat-sangat!aku rasa kalau kau tak ada lagi baguslah!aman hidup aku tau tak,AMAN!!tapi,kau dah lahir nak buat macam mana..terpaksa redha aku ada seorang adik yang tersangatlah TERUK macam ni..KALAU BOLEH,AKU TAK NAK MENGAKU KAU ADIK AKU TAU TAK?!!aku dah penat mengalah,aku dah penat bersabar..!!

P/s : MULAI DARI SEKARANG,AKU AKAN JADI KAKAK YANG KEJAM!!JANGAN HARAP KAU NAK MANJA-MANJA DENGAN AKU LAGI!!!!!!!!! tu yang kau nak kan?

Lastword : aku tensionnnnnn!!!!!!RASA MACAM NAK HENTAK KEPALA DEKAT DINDING JE!!!! T_T


You may also like

7 comments:

~aSHa~ said...

gambar kecik tu gambar adik ke? cute


kita kena mengawal emosi..

akak ada anak2 nakal...tension...lepas keje...amik anak2...anak2 plak nakal...penat keje tak habis lagi..dah tambah lagi...

jadi kita kena gunakan EQ kat sini...

katie said...

yup,adik..harap muka je cute!

hmm..dah penat nak kawal emosi..lagi kita diam lagi rasa mcm kena pijak kepala.. T_T

Insyaallah sy cuba..

AISHA SAAD said...

erkkk??
garangg sungguhhh.
yeahh maybe patot hg marahh sebab kerja hang dirosakkann.
tapi, from the picture, ur addek macam kecik lagikk jekk.
myabe die tak tau kot...

sbr okkk!
aku nak sgt adek pompuannn.
tapi tak nak sebab adek pompuan gedik dan mengada!! hahaha.

gut luckk pmr tauu, jgn marah2! huuu~

naz said...

haha sabar wey sabar

katie said...

@Aisha :
garang?baru nk blaja jadi garang ni..hmm..umur dia 5 tahun...5 tahun pon dah x tahan,xtau lah dia besar nnti mcm mane..jangannnn...adik pompuan x best!ade adik memang x best lah..semak kepala otak je..

@naz :
sabar lah ni..

dinda.teJa said...

IQ is important
but EQ is the most important

learn it ya...(^-^)
jgn marah2 taw..nnt cepat tua.. hehehe

katie said...

@dinda.teja :

ok,I will learn it..
cepat tua?kite muda lagi...lambat lg nak tua..hehe..