Pemburu Pelangi: Noktah Cinta-Hafiz

Noktah Cinta-Hafiz

/
4 Comments


Ternyata semua bicaraku
Tersimpan di dalam hatiku
Ternyata semua soalanku
Tak pernah kau fikir di fikiran
Mengapa kau masih
Mencari kepastian dalam cinta
Dan di sini masih
Menanti jawapannya


Tuhan tolong nyatakanlah
Padanya tentang cinta
Adakah masih diriku diperlukan
Tuhan tunjukkan padanya
Tentang apa yang ku fikirkan
Adakah cinta ini perlu untuk dirinya

Berbicara tentang cinta kita
Masih tiada noktah penghujungnya
Berbicara tentang perasaan
Simpan saja semua itu

Mengapa kau masih
Mencari kepastian dalam cinta
Dan di sini masih
Menanti jawapannya


Tuhan tolong nyatakanlah
Padanya tentang cinta
Adakah masih diriku diperlukan
Tuhan tunjukkan padanya
Tentang apa yang ku fikirkan
Adakah cinta ini perlu untuk dirinya


Aku sangat tertarik dengan lagu ni ketika aku terdengar lagu ini di radio.Pada masa itu aku baru saja terjaga dari tidur dalam kereta semasa dalam perjalanan pulang ke rumah.Tahu apa jadi?aku menangis bila dengar lagu ni.kenapa?aku ni jenis yang suka menghayati lirik lagu.

aku hampir tak percaya pada cinta.

"Carilah cinta yang dapat memberikan rasa gembira yang berpenjangan,bukan yang membuatkan kita menderita zaman-berzaman."

"Cinta itu adalah perasaan yang mesti ada pada setiap manusia.Ia laksana setitis embun yang turun dari langit,bersih dan suci.Jika jatuh pada tanah yang subur,di sana akan tumbuh kesesuaian hati,keikhlasan,setia,budi pekerti yang tinggi dan lain-lain sikap terpuji."


You may also like

4 comments:

ainhamzah said...

xletak shoutmix ke? or ain yg rabun? hehe

katie said...

hehe..x...dah try buat banyak kali tapi asyik x boleh je...susah btol nak buat menatang tu..

zac zirwan said...

video klip dier yg btol cm klakar je..

katie said...

KELAKAR?i dont think so..tp,video dia mcm xde kena mengena dgn lirik dia lah...