Pemburu Pelangi: Kenapa Manusia Terlalu Kejam?!

Kenapa Manusia Terlalu Kejam?!

/
0 Comments
                      

Comel kan?
Bayi seperti kain putih yang belum dicorakkan,bayi ini juga merupakan amanah dari Allah untuk dijaga dan dibelai dengan penuh kasih sayang oleh kedua ibubapanya.
tapi,
Sudah selalu kedengaran berita tentang kes buang bayi.
kenapa?!
mana perginya sifat keperimanusiaan mereka?!
mana perginya sifat-sifat keibuan pada si pembuang bayi itu?!
kenapa mesti biarkan mereka hidup hanya untuk sementara?!
kenapa?!
kenapa?!
Nyawa itu seolah-olah terlalu murah!
pelik kan?
setahu aku ketika melahirkan seorang bayi itu adalah di antara perkara yang paling menyakitkan yang dialami bagi seorang insan yang bergelar ibu.
tapi kenapa setelah selamat melahirkan, bayi itu hendak dibuang atau dibunuh begitu saja seolah-olah si ibu itu tidak merasai keperitan ketika melahirkan anaknya?sedangkan itu adalah darah dagingnya sendiri!.kenapa sekejam itu?kenapa tidak si ibu yang membuang bayi itu saja yang pergi menggantikan anaknya itu dan membiarkan anaknya itu terus hidup walaupun tidak ber ibu?sekurang-kurangnya dosa ibunya tidak akan bertambah!sesungguhnya membunuh itu hukumnya adalah berdosa besar.
Iya! membunuh adalah perbuatan yang terdiri daripada dosa-dosa besar!kita tak ada hak untuk mengambil nyawa seseorang,kita bukan Tuhan!
Inilah perangai segelintir manusia yang tidak berperikemanusiaan,membuat sesuatu berlandaskan hawa nafsu,tidak menggunakan otak untuk berfikir.Buat anak sahaja pandai,menjaganya tidak!


You may also like

No comments: