Pemburu Pelangi: Pengalaman Shopping Spree Bawah 60 Saat Di Watsons

Pengalaman Shopping Spree Bawah 60 Saat Di Watsons

/
1 Comments
Salam,



Tanggal 27 Julai 2017, aku berpeluang join sebagai peserta Switch & Save Shopping Spree (beli-belah PERCUMA!) barangan jenama Watsons di Watsons cawangan Mytown Mall, Cheras.

Sumber: Watsons Malaysia official Facebook Page


Alkisahnya, Yuyin tak dapat hadir pada tarikh dan waktu berkenaan sebab beliau tengah intern dekat Kuala Selangor. Contest lewat petang weekdays, hari Khamis, makanya aku yang tak ada kelas hari tu jadilah pengganti beliau. Hakikatnya aku dengan dia belum pernah lagi join mana-mana shopping spree event sebelum ni, tapi aku dapat rasa aku lagi noobies dan freshie bab beli belah under pressure ni 😂

Tapi, yakin tak yakin, kena pasang strategi dan bersedia juga. Seminggu sebelum event, kitorang dah singgah Watsons Mytown dan survey susun atur outlet dan barang apa yang akan aku rebutkan nanti. Kami take note juga dekat mana letaknya extra bakul untuk aku muatkan sebanyak mungkin produk Watsons nanti.

Sumber: The Star


Fast forward 27 Julai 2017, seawal jam 4.30 petang, dengan menggunakan perkhidmatan MRT yang baru beroperasi di beberapa stesen baharu, dari LRT Gombak ke MRT Cochrane yang terletak seberang jalan ke Mytown Mall, aku sampai ke lokasi kejadian.

Sampai sana, aku survey lagi susun atur outlet, take note apa-apa perubahan posisi produk dan revise strategi.

Switch & Save with Watsons!


Masa berlalu, makin ramai manusia berkumpul di hadapan Watsons Mytown. Dari bloggers, media, kepada 6 peserta lain selain aku (later, 3 lagi peserta baharu dalam kalangan media dipilih dengan cabutan bertuah sebelum shopping spree bermula). Aku berkenalan dengan beberapa peserta, Kak Liza, Kak Haida dan membuat perjanjian (nak guna perkataan 'berkomplot' tapi jahat sangat bunyi term ni hahahah) untuk bertukar-tukar barangan yang berjaya kami rebutkan di akhir shopping spree nanti.

Ketibaan Fasha Sandha




Then, tiba jam 630 petang, pendaftaran peserta dan media bermula. beberapa minit lepas tu sebelum jam 7, sorakan bergema bilamana Fasha Sandha, pelakon wanita terkenal tanah air dan Celebrity Friend of Watsons kelihatan menuruni eskalator menuju ke Watsons Mytown. Media function terox meriahkan event! And Watson pun berjaya tambat hati mereka dengan pemberian goodies eksklusif dari Watsons, peluang join shopping spree dengan kami, dan sesi bergambar dan tandatangan autograf bersama Fasha Sandha sendiri.






Debar, briefing sudah, pendaftaran sudah, kata-kata aluan dari hos event dan duta Watsons sendiri dah selesai, 7 malam lebih macam tu, peserta (termasuk peserta yang baru dipilih) diminta bersedia bersama-sama bakul masing-masing di garisan mula. Fasha Sandha pun diberi peluang untuk turut serta dalam shopping spree dengan peserta!


Sumber: Watsons Official Facebook Page

Sumber: Watsons Official Facebook Page


3... 2.... 1..... MULA!!!

Lepas tu tak tahu apa nak kata dah hahahhahah! Segala manusia di hadapan ditolak tepi, mata dan diri fokus dekat rak yang disasarkan dari awal.

Kalau nak tahu betapa havoc-nya masa tu, member yang jadi rakan media Watsons waktu tu ada rakamannya yang jelas. 😂 Boleh tonton SINI, di Facebook Page Kanvas Dakwat.

Banyak 'drama'  LOL!
😂 Berlanggar dengan contestants lain, dengan media.
😂 Rak produk rabak bila produk direbut tangan-tangan.
😂 Bakul extra pi parking jauh pulak dia last minute rosak strategi.
😵 Processor otak jammed sekejap sekejap, takleh fikir apa rembat ja apa yang ingat.
😢 Ada peserta yang terambil testers dengan barang bukan by Watsons sebakul.
👏 Ada yang kumpul skincare 3 bakul sampai cecah RM1600! Tahniah! Antara dua peserta lelaki termasuk aku yang join shopping spree ni. Wakil pemenang sebenar juga macam aku, tapi mungkin dia dah berpengalaman dan strategi dan execution dia lagi baik. Dia shopper paling top malam tu!


Sumber: Watsons Official Facebook Page



Sumber: Watsons Official Facebook Page



Fasha Sandha yang join in sekali terhibur+impressed tengok all shoppers. Dengan kebaya and kasut tinggi pun dapat beliau berlari join sekali penuhkan satu bakul 😂


RM638.05 untuk 42 produk jenama Watsons dalam masa 60 saat.

Yang berjaya direbut.



RM638.05 for 42 items. Shopping spree at Watsons Mytown Mall, Cheras under 60 seconds. Syukur. Supply skincare dan toiletries untuk aku dan Yuyin, juga beberapa produk Watsons untuk kami hadiahkan kepada keluarga dan kenalan. Kemenangan untuk kami dan mereka.





Overall, really, really Fun and Great experience! Nice event host, staff and organizer, friendly fellow participants, and Celebrity Friend of Watsons yang cool, Fasha Sandha. Sangat puas selepas event dapat bawa pulang semua produk-produk jenama Watsons yang berkualiti dan menjimatkan ini. JOM Switch & Save dan bertukar untuk penjimatan!




THANK YOU WATSONS MALAYSIA untuk peluang ini dan terima kasih dari saya, Azril Suhaili bagi pihak Yuyin sebab pilih beliau sebagai pemenang!

p/s: Next target: shopping spree electronic shop. Teringin nak Playstation 4 pula hehe.

Nak terpilih jadi pemenang bersama Watsons juga dengan contests mereka? Atau nak tahu latest promotion dari diorang? Jom muat turun aplikasi Watsons dan Follow, Like, dan Subscribe media sosial Watsons!


Download Watsons Mobile App

Connect with Watsons Malaysia:




You may also like