Pemburu Pelangi: Fobia.

Fobia.

/
0 Comments

Assalamualaikum, hai, dekat dua tahun jugak lah aku biarkan blog ni bersawang, membiarkam blog ini dianaktirikan. Tiba-tiba rasa rindu nak berblogging balik. Aku baru je install apps blogspot dekat handphone.

Ok.

Ada seorang lecturer aku ni, dia pernah ajar aku sem lepas(muda lagi,rasa tak sampai 30 tahun pun). Dia lecturer, tengah buat PhD Psikologi, interviewer orang yang nak jadi lecturer, kira statistik survey pelajar pun dia dan aku baru tahu dari roommate yang dia juga psychologist sambilan di luar(berapa ribu lah agaknya gaji, macam manalah madam ni urus masa)

Ada seorang client dia, ada satu fobia. Tahu client dia takut apa?

Takut jagung. 
Ya jagung, tiada jagung lain selain jagung yang warna kuning yang lepas kau rebus kau dah boleh makan enak begitu saja, yang kalau pergi pasar malam ada orang jual jagung rebus yang disapu mentega, jagung bakar atau jagung cup yang paling digemari pelanggan. Jagung yang warna kuning yang tak boleh bercakap yang dia boleh makan tu yang dia takut. 

Tergelak-gelak lah jugak bila aku dengar roommate aku cerita(walaupun aku tahu tak baik gelakkan ketakutan orang tapi aku rasa geli hati bila dengar). Curious aku, macam mana lah client lecturer aku ni boleh takut jagung, ada pengalaman buruk dengan jagung ke? manalah tahu pernah masa makan jagung gigi patah ke. ke dia bayangkan benda lain bila tengok jagung? atau dia memang takut tanpa sebab?

Tapi memanglah, Fobia ni kadang-kadang tak masuk akal. Aku pun ada beberapa fobia, macam takut gelap, takut belon getah(kalau orang tiup belon besar-besar aku akan pergi jauh-jauh tutup telinga) tapi aku pernah jumpa orang yang ada ketakutan yang sama dengan aku, tapi ni lah first time aku dengar orang takut jagung. Semoga hilanglah fobia jagung dia tu, jagung sedap kot, rugi kalau tak rasa.



You may also like

No comments: