Pemburu Pelangi: Maaf, Aku Kerja !

Maaf, Aku Kerja !

/
0 Comments
Hari ni genap seminggu sehari aku kerja part time dekat sebuah pasar raya Ten Ten dekat Kuala Selangor ni . Sebab ni lah aku dah beberapa hari tak update blog. Sebelum cuti haritu salah seorang pekerja dekat kedai Ten Ten ni tanya mak aku, aku nak ke kerja part time masa cuti sekolah nanti?. Aku pun apa lagi, terus setuju lah, nanti dapat duit boleh shopping dekat Times Square. Haha.. tu je yang bermain dalam kepala aku.

Yang paling aku tak tahan bila kena mop lantai. Hadoi, sakit pinggang.. Kat rumah pun aku tak rajin nak mop lantai..hehe.. aku ingat kerja aku jadi jurujual kerja layan customer je.. rupa-rupanya... macam-macam.. nasib diaorang tak suruh aku cuci tandas..tu memang aku berhenti terus ! memang tak lah.. tak pasal-pasal kena jadi cleaner tandas pulak.. aku ni dah lah penggeli orangnya walaupun tandas dekat situ bersih..

Setakat ni adalah dalam 3-4 orang mintak nombor handphone aku.. Gatai sungguh ! yang paling beriya-iya mamat kerja dekat kedai sebelah.. 2-3 kali dia mintak no. aku, last2 semalam dia suruh akak yang kerja dekat situ bagi no. dia dekat aku.. pergh, tak tahan ! hang ingat hang famous sangat ka nak bagi-bagi no. handphone dekat orang? kalau hang pilot ka doktor ka takpa lah jugak..hehe.. tau apa aku buat dengan no. dia? AKU BUANG ! *HAHA (gelak jahat)

Aku nak cerita kat korang dua benda yang mencuit hati aku sepanjang aku bekerja. Kerenah customer..

Pertama, ada sorang makcik india ni dia tengah cari-cari seluar lepas tu aku datang dekat dia.

Aku : Cari saiz apa?

Makcik tu : 38.. Ini lain bangsa ada ka? ( sambil memegang seluar jeans dekat tangan dia )

LAIN BANGSA? sebenarnya dia nak cakap lain jenis ! haha..  aku pun masa tu tengah sengih-sengih macam kerang busuk, nak gelak tak boleh, tahan aje lah.. hadoi, makcik makcik.. Sudah berapa lama duduk Malaysia? haiyaa.. Nasib baik India, boleh dimaafkan.. Kalau Melayu aku tak tahu lah nak cakap apa..

Kedua, ada 'akak kot' ni, dia pusing-pusing cari apa pun tak tahu lah.. sampai dekat kaunter dia tanya " langsir dekat mana..? " hahaha.. serious lawak ! pandai akak buat lawak nohh... aku tengok kedai ni dari luar pun aku dah tau kedai ni mesti tak ada jual langsir.. haiya.. nak beli langsir pergilah kedai langsir ke kedai yang jual kain macam Jakel tu ke.. ada ke kedai macam ni ada jual langsir.. biar betik?

Penat je akak tu tawaf kan? haha..


You may also like

No comments: