Pemburu Pelangi: FREEEEEEDOOOMMMM!!!!

FREEEEEEDOOOMMMM!!!!

/
0 Comments


PMR telah seminggu habis..Yeah! Akhirnya PMR telah pun tamat! Syukur Alhamdulillah…. Maka,bebaslah kami pelajar-pelajar tingkatan tiga! Merdeka! Merdeka! Haha… (padahal study tak ada lah teruk sangat tapi happy lebih-lebih pulak! Huhu.. =.=”)

Aku harap-harap tahun ni gred bagi semua subjek akan turun,kalau gred turun,peluang untuk dapat keputusan yang bagus agak cerah.. Oh ye,bila  PMR dah bermula baru aku dah start  terfikir pasal aliran yang aku nak amik tahun depan, dapat tak cita-cita aku tercapai bila aku dah besar , dapat tak aku masuk sekolah asrama yang aku nak.. semuanya bermula dengan PMR,langkah pertama untuk berjaya..tapi aku makin lama makin malasa nak belajar dan akibatnya otak aku pun bertambah lembab nak-nak lagi kalau subjek math! (masih tidak dapat menerima hakikat yang aku dah tak pandai math sekarang)

Walau apa pun, yang berlalu biarkan ia berlalu..kita kena terus pandang ke hadapan..cewwah! tapi kan…kalau boleh,aku nak amik exam tapi tak nak amik result! Haha! Gile kan?! aku rasa result aku tak ada lah teruk sangat cuma aku akan sakit mata dan sakit hati kalau ternampak huruf C,D dan E..aku lemah geografi,sejarah dengan math.sains pun lemah jugak,lemah kalau tak study..sebenarnya semua subjek aku lemah kalau tak study kecuali BM,BI,agama.Agama pun kena study jugak sikit,yang pasal tokoh-tokoh islam dan bahagian-bahagian tokoh-tokoh islam tu…tapi,buku yang paling aku tak boleh pegang,buku geografi,sejarah dengan matematik..geografi buat aku rasa bosan,sejarah buat aku rasa boring gila-gila tahap gaban,matematik buat  aku sakit kepala dan tension gila-gila dan kadang-kadang tu give up jugak nak menjawab soalan seterusnya..

Harap-harap lepas PMR ni dapat lah hangout pergi mana-mana ke…aku tak nak duduk terperuk dalam rumah je macam tunggul kayu,bosan…bosan..
Walau apa pun,doakan aku dapat result yang bagus-bagus,4A4B pun jadi lah walaupun aku tak berjaya mengalahkan abang aku yang dapat 6A2B..

P/s : lepas PMR ni boleh lah join mana-mana contest yang blogger buat..isi masa lapang,dapat hadiah lak tu kalau bernasib baik..huhu…….


You may also like

No comments: