Pemburu Pelangi: Memaafkan adalah jalan yang terbaik!

Memaafkan adalah jalan yang terbaik!

/
4 Comments

Lantak korang lah,asalkan korang bahagia.Mungkin mereka jadi seperti ini sebab pernah dikecewakan oleh perempuan mungkin sebab tu diorang jadi gay kot.Entahlah...

Hari itu,aku membuat keputusan untuk meminta maaf dan aku slow talk dengan salah seorang dari mereka.Aku meminta maaf bukan kerana aku ini seorang pengecut dan aku tak rasa hina pon bila aku minta maaf malah aku rasa bangga dengan diri aku sendiri.

Kenapa?
aku rasa bangga sebab aku mampu memaafkan orang yang telah mengfitnah aku dan melemparkan pelbagai carutan sedangkan aku tidak mencarut langsung dan aku meminta maaf walaupun pada hakikatnya aku tidak sepatutnya berbuat sedemikian.

Aku bukan nak menunjuk bahawa aku ini baik,tidak.Apa yang aku ingin tekankan di sini,anda patut berfikir secara rasional dan positif.Meminta maaf dan memaafkan adalah jalan yang terbaik walaupun ianya sukar untuk kita lakukan. Bak kata cikgu BM aku "kalau dah ada api,jangan letak petrol".Ya,itu benar.Api kalau berlawan dengan api,tak akan habis.Jadi,biarlah aku jadi air.

Kata-kata terakhir : Lelaki diciptakan untuk perempuan dan juga sebaliknya,kecewa dalam percintaan adalah mainan hidup semata-mata dan bukan beerti anda harus mencari kaum sejenis sebagai pasangan selepas dikecewakan.


You may also like

4 comments:

naz said...

ya ALLAH muda lagi mereka

katie said...

yup..bru form 5 tahun ni..astagfirullahaladzim...

kyo_9 said...

gay = happy

katie said...

happy????????????????????
N O N S E N S E (!)

gay menjijikkan...yuck!