Pemburu Pelangi: HAPPY BIRTHDAY BEST FRIEND :)

HAPPY BIRTHDAY BEST FRIEND :)

/
0 Comments
24 mac 1995,masih ingat lagi tarikh hari jadi kawan baik aku yang bernama Nur Sofeatul Akma Bt Hamizan.Rasa bersalah sangat sebab tak dapat nak msg atau call dia untuk wish birthday dia,kredit tak ada lah sebab aku dah jarang topup sekarang ni.Aku cuma harap dia sentiasa dalam keadaan sihat sejahtera dan bahagia disamping keluarga dan orang tercinta.

Dia merupakan kawan baik aku sejak umur aku 4 tahun lagi dan aku harap kami akan terus berkawan baik sampai bila-bila.masa aku kecik-kecik,kami berjiran.rumah aku sebelah rumah dia je,dlu rumah aku dekat Kem Sungai Besi,Kuala Lumpur.Dia ni selalu lah jugak datang rumah aku main arnab.HAHA.dulu aku ada pelihara arnab.banyak lah jugak,nak dekat sepuluh ekor lah jugak.sebab dekat belakang rumah aku kawasan dia luas.so,ayah aku belikanlah aku sepasang arnab jantan dan betina untuk hilangkan bosan.buat main.so,makin lame makin membiak lah arnab tu sampai lah jadi banyak.Tapi,arnab-arnab aku sekarang ni semua dah tak ada sebab mereka telah disembelih dan dimasak.aku tak makan langsung pon daging arnab tu sebab aku tak sampai hati. :(

Disebabkan ayah aku telah bersara daripada berkhidmat sebagai seorang askar,aku sekeluarga pon berpindah ke Seri Kembangan,Selangor pada tahun 2002.
walaupun berpindah aku still bersekolah rendah disekolah yang sama, di Sekolah Kebangsaan Pengkalan Tentera Darat.kebanyakkan murid-murid di sekolah ini adalah anak kepada tentera dan polis.Agak jauh lah nak pergi sekolah tiap-tiap hari.sampai 30 minit pon ada kalau ada kesesakan lalu lintas.

Masa aku darjah 1,aku satu kelas dengan kawan baik aku ni.so,apa lagi.macam belangkas lah kiteorang kat sekolah.Yang paling aku tak dapat nak lupakan,adalah beberapa orang akak ni kata kiteorang ni kembar.HAHA..~ bila kiteorang kata bukan,siap nak mintak buku kiteorang lagi.nak tengok nama ayah kiteorang.

Masa darjah 2 sampailah darjah 6 kami tidak lagi satu kelas.tapi,kami masih rapat.selalu rehat sama-sama.oh ye,aku panggil dia SITI.dah terbiasa kott sejak kecik lagi.sampai dekat sekolah pon aku still guna nama tu.kawan-kawan dia pon agak pelik dan ada jugak yang ikut menggunakan nama tu.

kali terakhir aku berjumpa dia kalau tak salah aku bulan 8 tahun 2009.masa tu aku pergi Hari Usahawan Muda dalam erti kata lain Hari Kantin dekat sekolah rendah.dia yang bagitau aku kata ada then aku terus cakap nak pergi,pujuk punya pujuk sampai muka aku dah naik masam macam cuka ayah aku pon hantar lah aku pergi.Tulah kali terakhir aku jumpa dia,harap-harap aku masih dapat berjumpa dengan dia lagi.Rindu dia sangat-sangat!


You may also like

No comments: