Pemburu Pelangi: Welcome 2010...

Welcome 2010...

/
2 Comments
Hampir sebulan 2009 telah melabuhkan tirainya..di sebabkan aku terlalu sibuk dan banyak hal yg perlu di settle kan..jadi blog ini telah mengambil masa yg lama untuk di update...
so,selamat datang 201o...
harap 2010 akan bnyk memberi makna dlm hidup aku...
9 January 2010, aku telah berpindah rumah dan sekolah...
aku dapat menyesuaikan diridengan rumah baru ku tp tidak sama sekali dengan sekolah baru ku...
mungkin mengambil masa yg lama untuk aku menyesuaikan diri dengan keadaan sekolah baru ku ini...susah bg aku untuk menyesuaikan diri di sekolah ini... aku seperti terkena "KEJUTAN BUDAYA"

2009
-2009,tahun ni mcm2 yg aku lalui...
-syg sangat nak tinggal kan tahun ni...
-tahun yg bnyk mengajar erti kehidupan..
-juga tahun yg mengajar erti persahabatan..
-kenangan yg susah nk dilupakan...

cinta
tahun 2009...aku masih single...n still waiting for someone special....
tahun ni bnyk buat aku sakit jantung pasal cinta..tak tau lah kenapa tahun ni ramai sangat yg mintak couple...kalau tak salah aku adalah dalam belasan orang...
yg buat aku sakit jantung tu sbb ada yg desperate sangat nak couple dgn aku...tapi semua aku reject sbb semua aku tak berkenan.. jahatnya aku ni!!!!!! tapi...aku berhak untuk memilih sesiapa sahaja untuk menjadi couple aku..tp..aku reject dorg semua pun atas sbb yg kukuh..kbnykkannya bdk yg dah abis sekolah..pelik aku.. kenapa kebanyakkan peminat aku terdiri daripada org2 yg berumur 17thn keatas..?? ada tu bru jumpa pertama kali atau baru kenal dah mintak no. fon..diorg tak tau ke yg aku ni seorg yg agak cerewet sikit bila nk bercouple..sampai pikir bnyk kali..aku bersikap begitu kerana aku mahukan first couple aku adalah yg terbaik dan aku harap kekal untuk selamanya..aku tak pilih paras rupa,aku tak suka menilai seseorg melalui luaran ataupun penampilan..seperti yg sudah biasa kita dengar "DON'T JUDGE A BOOK BY IT'S COVER" ...aku berpegang pada kata2 ini.. aku menilai seseorg melalui akhlaknya...serta beberapa ciri2 lelaki idaman aku...

KENANGAN MANIS SEPANJANG 2009
-bnyk kenangan manis aku sepanjang 2009...Tapi kenangan manis aku adelah kebanyakkanye berlaku di sekolah SMK Seri Indah...hari-hari pergi sekolah tak pernah tension memanjang...happy je bnyk...tension sikit je..

-aku suka raya tahun ni..meriah...bnyk jugak rumah terbuka yg kawan-kawan aku buat...thanks sgt...best g rumah terbuka diorg...paling best umah aina r sbb kteorg je yg dtg umah die...tak terlalu crowded..

-semestinye kenangan masa dkt camping lah akan jadi kenangan manis aku setiap kali aku pergi camping...tahun ni aku sgt teruja dgn kem unit beruniform anjuran Jabatan Belia dan Sukan.. yg diadakan di kem pertanian malaysia,shah alam.. dkt situ aku dpt try benda yg aku memang nk sgt cuba iaitu "Flying Fox"..aku jugak dapat berkayak buat kali keduanye ketika aku mengikuti kem ni...puas sgt bile dpt buat aktiviti mcm-mcm mase dkt kem ni...

-benda terakhir yg aku ingat yg membuat kan aku happy ialah...tahun ni aku dpt hp baru...tp yg paling best..aku dapat laptop jenama acer,keluaran terbaru...happy gler kot...sape yg tak happy kalau dapat hadiah cmni kan??

KENANGAN YG PALING MELUCUKAN

satu je kenangan yg paling melucukan n mengkedotkan yg aku ingat sepanjang 2009...
mse tu aku g time square dgn maryam..kteorg g main dkt tmpt permainan yg ade roller coaster,kereta elektrik,dan mcm-mcm lg lah...aku terjumpa farid dkt situ..then...aku ajak r die naik satu bnda ni...aku ingat bnda ni naik atas n turun bawah mula-mula perlahan-lahan pastu terus laju...smpai dkt atas...aku dgn farid ingat bnda ni akan jatuh dgn lajunye...aku menjerit r..farid kat sebelah aku ckp "mak..!!nk balik.." maryam cool je...aku tngok org yg naik bnda tu sume relaks je...kedot gler r aku dgn farid time tu...hahaha.. memekak je...haha...ni lah yg mmbuatkan aku tak boleh lupa bnda ni...

KENANGAN PAHIT 2009

Kenangan pahit yg aku lalui sepanjang 2009 ade satu je yg ade memberi kesan negatif kepada aku dan semestinya tak dapat aku lupekan sama sekali..ialah sesuatu perkara yg terjadi pada aku dan family aku pada 30Mei 2009,jam 9.23 p.m di Kampar,Ipoh...mase tu aku sedang dlm perjalanan pulang ke kampung untuk menghadiri majlis perkahwinan kakak sedara aku pada esok harinya.. sejam sebelum kejadian..aku rasa tak sedap hati,time tu jugak aku mengucap...aku pon tak tau kenape dgn aku...tibe-tibe je...mak aku yg berada di sebelah aku sedang membaca doa semasa menaiki kenderaan..sejam selepas tu...aku berada di jalan yg agak gelap bersama semua ahli keluarga aku kecuali ayah aku..di dalam sebuah kereta kembara..MALANG TIDAK BERBAU kereta aku tibe-tibe sahaja hilang kawalan..mcm ade bnda yg menarik stering kereta...abg aku yg memandu mase tu cube untuk mengawal kereta tu...tp..malangnya..kereta aku terbalik,habis semua cermin kereta pecah kecuali cermin belakang..lepas tu kereta aku terseret dgn lajunya lebih kurang 200 meter di atas jalan..suasana dlm kereta tu sgt kelam kabut...mak aku menjerit dan beristighfar sambil memeluk adik aku...YA ALLAH...aku rase mcm time tu jugak ajal aku datang menjemput...selepas terseret tibe-tibe kereta aku berhenti dkt tepi jalan betul-betul dkt tepi tiang tempat org cina accident 2 hari sebelum kami accident..tp kami semua selamat,sebaliknya cina tu mati,bak kata org-org dkt kawasan situ lah..diorg juga kata tempat tu adalah tempat yg selalu berlakunya kemalangan,yg peliknye kebanyakkannye terbunuh dan cedera parah..bak kata org-org di situ tempat itu agak 'KERAS' ...abg aku yg duduk dkt depan menjerit suruh kuar..takut kereta tu meletup ke ape..aku satu family merangkak lah kuar ikut tingkap..abg aku yg lagi sorg je yg lmbt keluar sbb tersepit dkt dalam kereta...punyelah meraung mak aku..takot ape-ape jadi dkt anak kesayangan die...tp..abg aku hanya mengalami luka-luka ringan sahaja...abg aku pon dtg dkt mak aku dan menyerahkan segenggam duit dgn dompet mak aku yg berterabur atas jalan mase kereta terbalik..nasib baik ade org baik hati tolong kutipkan..charger handphone aku serta kamera digital yg aku letak dlm kereta turut tercampak dan tak dapat dijumpai...abg aku yg bawak kereta tu pulak hilang handphone sbb tercampak dkt luar...5 minit lepas tu ramai org yg mengelilingi kami..ramai jugak lah org mase tu..kereta aku teruk sgt..pintu kereta sebelah kiri kemek,bumbung kemek..skrg ni kereta tu sedang di baiki dan memerlukan kos yg agak mahal untuk membaiki kereta tu..aku yg masih terkejut dgn ape yg terjadi td tibe-tibe menangis..aku bersyukur sgt-sgt sebab family aku hanya mengalami luka-luka ringan sahaja,aku rase mcm Allah beri peluang kedua untuk aku hidup di dunia yg sementara ni..sejak kemalangan itu,aku FOBIA naik kereta..kalau aku naik pon msti kena bawak perlahan-lahan kalau laju sikit je aku akan gelisah dan takut sgt-sgt terutamanya pada waktu mlm...aku juga tak boleh nk tidur dalam kereta walau mcm mana mengantok sekali pon aku..aku tetap tahan..

p/s : baca lah doa menaiki kenderaan ketika anda sedang menaiki kenderaan dan jgn bawak kenderaan laju-laju..BIAR CEPAT ASAL SELAMAT...


You may also like

2 comments:

Anonymous said...

weh , 2010 ke 2012 ? -.-"

Yuyin Azman said...

eh,silap..2010..otak aku dah mereng sorry...