Pemburu Pelangi: Halangan yg perlu dihadapi oleh seseorang itu ketika mencari cinta?

Halangan yg perlu dihadapi oleh seseorang itu ketika mencari cinta?

/
15 Comments
http://emo.huhiho.comHai!

Entry kali ini ditujukan khas untuk seorang rakan yang hampir 5 bulan aku kenali di sekolah baru aku dan baru sekarang kami mula bersembang sebab dia cakap aku ni senyap je dekat dalam kelas.=_=" aku hanya senyap ketika cikgu sedang mengajar saja(nak fokus lah kononya).Kelas aku bergabung dengan kelas dia semasa subjek agama.Sebenarnya,aku ni bukanlah pendiam sangat seperti yang kau sangkakan.Mungkin aku belum dapat menyesuaikan diri dengan suasana baru.

Kau ni tengah angau ke ha tanya aku soalan pasal cinta?siapa yang buat kau angau tu?kau kan kacak,tinggi lampai,pengawas pulak tu.Tak kan lah tak ada pengalaman langsung.Pengalaman bercinta,pengalaman jatuh cinta,pengalaman putus cinta atau pengalaman mencari cinta?

Motif utama entry ini dibuat adalah untuk menjawab soalan yang telah dia kemukakan pada aku semalam di Facebook tetapi aku belum menjawabnya kerana aku perlukan masa untuk berfikir dan sebab yang utama,aku malas nak taip dan komen panjang lebar dekat status dia.Walaubagaimanapun,aku tetap bertekad hendak menjawab soalan ini.Jadi,aku membuat keputusan untuk menulis di blog ini.

SHARING IS CARING!http://emo.huhiho.com (ingat tu..)

Sudah panjang lebar aku membebel nampaknya,baik aku mula menjawab sekarang sebelum pembaca berhenti membaca entry ini.

1)Cinta Bukan Datang Sekelip Mata.http://emo.huhiho.com
Dalam mencari cinta,kita perlu banyak bersabar.Tidak boleh terlalu tergopoh gapah.Tipulah sekiranya hari ini anda ingin mencari cinta,anda telah menjumpainya dalam masa seminit atau sesaat.Itu hanyalah cinta mainan semata-mata.Sekiranya ini berlaku,orang yang kononya membuat anda jatuh cinta itu bukanlah orang yang benar-benar anda cintai.Mungkin anda hanya menyukainya atas dasar fizikalnya sahaja,mungkin orang itu cantik/comel/kacak di mata anda.

Cinta itu kadang-kadang hadir tanpa kita sedari.Dia tak akan ketuk pintu hati kita dan....

"Assalamualaikum dan selamat sejahtera,saya lola bin loli,saya adalah cinta yang anda sedang cari.Selamat berkenalan!"

tidak mungkin. http://emo.huhiho.com

Kita akan sedar kita sedang jatuh cinta pada seseorang apabila.
-Selalu teringatkan dia
-Kita rasa ingin berjumpa dengannya selalu
-Nampak dia je mula lah..menjeling-menjeling ku bertentang..(curi-curi pandang)
-Denyutan nadi jadi tak normal bila dengannya.dup dap dup dap....

ok,cukuplah empat sahaja walaupun banyak yang aku nak tulis sebenarnya.Next!

2)Alamak!TERjatuh cinta dekat BF/GF orang pulak!
http://emo.huhiho.comok,ini bahaya.Pastikan anda menjauhi diri anda daripada terjatuh cinta pada orang yang telah berpunya.Kalau tidak anda akan merana seperti ini....

http://emo.huhiho.com

3)Timbul Persoalan.http://emo.huhiho.com
Kita akan sering tertanya-tanya adakah si dia mencintai kita sama seperti kita mencintai dia atau.....tidak sama sekali!kita akan berharap bahawa mimpi indah kita untuk memiliki hati si dia menjadi sebuah realiti.

http://emo.huhiho.comTapi ingat! untuk menjadikan mimpi dan angan-angan kita sebuah realiti itu adalah KEMUNGKINAN bukannya KEPASTIAN..

dan......

4)Cinta Sejati Sukar Dicari.http://emo.huhiho.com
Cinta sejati bukanlah senang untuk di cari seperti yang anda sangkakan.Mungkin ia tidak akan hadir dalam masa yang terdekat......tapi,mungkin suatu hari nanti.

Jadi anda perlu banyak bersabar dalam mencari cinta......

Jika anda telah menjumpai cinta sejati,tahniah diucapkan dan semoga berkekalan hingga ke akhir hayat.
amin....

Empat saja yang mampu aku jawab,tangan dan badan sudah terasa lenguhnya kerana telah mengambil masa yang lama untuk menulis entry ini bagi mendapatkan hasil yang memuaskan.

Bagi aku,single itu lagi menyeronokkan manakala ber-couple itu hanya memberatkan kepala hotak aku je.

'SINGLE IS SIMPLE,COUPLE IS TROUBLE'

Lagipun, budak sekolah seperti aku tidak perlu mencari cinta buat masa sekarang.aku masih terlalu muda dan kalau setakat ber-couple akhirnya putus buat apa kan?seperti biasa aku akan katakan.Fitrah manusia mahu dicintai dan mencintai.tapi,sila cuba kawal perasaan itu.

Kata-kata terakhir :
Saya hanya seorang penulis blog yang baru sahaja berusia 15 tahun dan saya tahu,ramai atau majoriti pembaca blog ini adalah mereka yang lebih matang dari saya.Tapi,saya telah berusaha sedaya upaya untuk menulis entry ini dengan baik dan tidak menciplak idea orang.Semua di atas adalah hasil penulisan saya sendiri dan saya harap para pembaca berpuas hati.Ini adalah pendapat saya,sila abaikan jika anda mahu.

http://emo.huhiho.com


You may also like

15 comments:

Muhammad Safie said...

cinta....haih..

katie said...

kenapa anda mengeluh?

sy pon nk ikot sekali lah...

haih~~~~

Alynn Notnot said...

hahaha. awak 15 enn. takyah cari cinta lagi yeh. blaja rajin2. dah masuk uni baru cari :)

naz said...

cinta saya sekelip mata :) percaya lah

katie said...

alynn : yup,15..muda lagi...memang xnk cri pon..single lebih menyeronokkan.. :DDD

naz : itu cinta pandang pertama.. :)

aneszailani said...

great!!
skola lagik toksah pk pasal cinta..
blajo dulu abeskan...hehe
btw, gudluck for pmr.. =)

katie said...

aneszailani,

yup....btol 2 btol.. :)
thanksss.... :D

hakimfaridzul said...

awesome!

entri ini ada seri!

katie said...

thankssss.... ^_^

eNaSaN said...

perjalaN msh pJg...mgkiN CINTA akan dtg akan lebih memataNgkan..


ape2 pon nice en3...keep it UP...

katie said...

btol.....perjalanan masih panjang....cinta juga kadang2 mematangkan fikiran kita...

thankss.... :)

MangkOk cHenTa ♂ said...

mwahahahaha......aku gak kne mencari chenta...

katie said...

haha...carilah selagi mampu...cari cinta yang boleh memberikan kita kebahagiaan bkn yg membuat kita menderita zaman berzaman ye..

si para para said...

katie sekolah lagi rupanya...
chinta tu indah..tapi bukan selalu indah...
chinta itu sejati abadi...carilah chinta tu...
yang ada hnaya padaNya...

katie said...

hehe..ye bdk skola.. :D
btol2...sokong 100%..